FB

Sigma Technology etablerar nya kontor i Mälardalen

Sigma Technology tror på svensk industri och genom flera nya etableringar under det gångna året har man på allvar börjat satsa på Stockholm och Mälardalen inom mjukvaruutveckling och inbyggda system för att möta kundernas efterfrågan i regionen.

“Med Sigma i ryggen kan vi utveckla ett starkt erbjudande till våra kunder i Stockholm och Mälardalen. Vår ambition är att bli regionens bästa konsultbolag inom mjukvara och inbyggda system. Med etableringen i Södertälje och Västerås fortsätter det arbetet,” säger Amer Hadsvik, VD på Sigma Technology Development Stockholm AB.

I Södertälje kommer bolaget att dela kontor med Sigma Industry och i Västerås med Sigma IT & Management. På det sättet kan bolagen samarbeta för att möta kundernas allt mer komplexa behov av både konsulttjänster på plats i kundens verksamhet och genom helhetsåtaganden.

“Vi är övertygade om att lokal och regional närvaro i kombination med global styrka gör oss starka. Genom ett nära samarbete med våra kunder regionalt har vi samtidigt styrkan att stötta kunderna globalt, antingen genom att vi redan etablerat oss där kunden finns eller genom helt nya etableringar där kunden har behov av en samordnad kompetens. Vi har i dag närmre 20 kontor globalt, dessutom arbetar vi med ytterligare drygt 30 av kundernas R&D siter världen över på distans,” säger Carl Vikingsson, CEO på Sigma Technology Group.

Arbete med rekrytering av Stockholms och Mälardalens bästa konsulter pågår och bolaget räknar med att anställa 30 konsulter innan årets slut.

För mer information kontakta:

Carl Vikingsson, CEO, Sigma Technology Group AB

+46 31 779 47 00